Tryb przeniesienia wpisu na listę
radców prawnych lub aplikantów radcowskich reguluje § 24 uchwały
nr 110/VII/2010 Krajowej Rady Radców Prawnych z dnia 30 stycznia
2010 r.
- W razie zmiany miejsca zamieszkania
radcy prawnego powodującej zmianę właściwości okręgowej izby
radców prawnych wszczyna się na wniosek tego radcy prawnego
postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu na listę radców
prawnych, z zastrzeżeniem ust. 10. Do wniosku należy dołączyć
oświadczenie radcy prawnego o zmianie miejsca zamieszkania.
- Radca prawny składa wniosek o przeniesienie wpisu do okręgowej izby radców prawnych właściwej
dla jego nowego miejsca zamieszkania.
- Rada okręgowej izby radców
prawnych, która prowadzi postępowanie w sprawie przeniesienia wpisu
może wystąpić do rady okręgowej izby radców prawnych, w której
radca prawny posiada wpis na listę radców prawnych, o przekazanie
akt osobowych tego radcy prawnego.
- W razie potrzeby rada okręgowej
izby radców prawnych przed rozpatrzeniem wniosku może żądać od
radcy prawnego złożenia wyjaśnień.
- Rada okręgowej izby radców
prawnych po rozpatrzeniu wniosku podejmuje uchwałę w sprawie
przeniesienia wpisu na prowadzoną w tej izbie listę radców
prawnych.
- W przypadku podjęcia uchwały o odmowie przeniesienia wpisu radcy prawnemu przysługuje odwołanie do
Krajowej Rady Radców Prawnych w terminie 14 dni od dnia doręczenia
uchwały.
- Ostateczną uchwałę o przeniesieniu wpisu przekazuje się niezwłocznie radzie okręgowej
izby radców prawnych, w której radca prawny był dotąd wpisany na
listę, wskazując datę, w której nastąpiło przeniesienie wpisu.
- Przeniesienie wpisu następuje z dniem, w którym uchwała o przeniesieniu wpisu stała się
ostateczna.
- Rada, w której radca prawny był
dotąd wpisany na listę podejmuje, niezwłocznie po otrzymaniu
uchwały o przeniesieniu wpisu, uchwałę o usunięciu wpisu z dniem,
w którym uchwała o przeniesieniu wpisu stała się ostateczna.
- Postępowanie,
w sprawie przeniesienia wpisu może zostać wszczęte z urzędu przez
radę okręgowej izby radców prawnych właściwej dla nowego miejsca
zamieszkania radcy prawnego w przypadku, gdy rada poweźmie
uprawdopodobnioną informację o zmianie miejsca zamieszkania radcy
prawnego powodującej zmianę właściwości okręgowej izby radców
prawnych w przedmiocie wpisu na listę. Przed wszczęciem
postępowania z urzędu, rada wzywa pisemnie radcę prawnego do
wystąpienia w wyznaczonym terminie z wnioskiem o przeniesienie
wpisu, a po bezskutecznym upływie terminu wszczyna postępowanie z urzędu.