Zgodnie z ustępem 2 art. 33 ustawy
z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych osoba, która
uzyskała pozytywny wynik z egzaminu wstępnego na aplikację
radcowską oraz spełnia następujące warunki:
- ukończyła wyższe studia
prawnicze w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskał tytuł magistra lub
zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej
- korzysta w pełni z praw
publicznych;
- ma pełną zdolność do czynności
prawnych;
- jest nieskazitelnego charakteru i swym dotychczasowym zachowaniem daje rękojmię prawidłowego
wykonywania zawodu radcy prawnego
może złożyć wniosek o wpis na listę
aplikantów radcowskich. Wniosek taki może być złożony w ciągu
dwóch lat od dnia doręczenia uchwały o wyniku egzaminu wstępnego.
Do wniosku o wpis na listę aplikantów
radcowskich należy dołączyć:
- oryginał albo urzędowy odpis
dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych
w Rzeczypospolitej Polskiej (jeżeli nie był złożony przy
wniosku o dopuszczenie
do egzaminu wstępnego),
- informację o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego opatrzoną datą
nie wcześniejszą
niż miesiąc przed złożeniem wniosku o wpisu
- oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczyło i nie toczy się żadne postępowanie karne i/lub dyscyplinarne (zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 33 ust. 2 ustawy o radcach prawnych),
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej
zdolności do czynności prawnych,
- dowód uiszczenia opłaty
związanej z wpisem na listę aplikantów radcowskich
Wpis na listę
aplikantów radcowskich następuje na podstawie uchwały rady
okręgowej izby radców prawnych właściwej ze względu na miejsce
złożenia zgłoszenia.